Με την... όπισθεν φαίνεται ότι αναζητείται λύση για το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης. Η επανεκκίνηση των έργων, που στην ουσία έχουν σταματήσει εδώ και 2,5 χρόνια, αναμένεται να γίνει από την Καλαμαριά και να προχωρήσουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, ολοκληρώνοντας πρώτα την επέκταση και μετά τη βασική γραμμή!
Θυμίζουμε ότι το αρχικό έργο, με προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2005 με τη συμβατική υποχρέωση να ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια. Τρία χρόνια μετά έχει κατασκευαστεί μόλις το 23%! Απομένουν 1,95 χλμ. για να ολοκληρωθεί η σήραγγα των 7,6 χλμ. και υπάρχουν εκκρεμότητες σε βασικούς σταθμούς.
Στη Βενιζέλου ανέκυψαν σοβαρά θέματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα για τα οποία δεν έχει βρεθεί λύση, ενώ τα τεχνικά προβλήματα στη Βούλγαρη φρέναραν τους μετροπόντικες στον σταθμό της Ανάληψης. Από εκεί αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στη Νέα Ελβετία, όπου παραμένουν παροπλισμένοι τουλάχιστον δύο χρόνια.
Παρά τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα και ενώ ήταν δεδομένη η καθυστέρηση της βασικής γραμμής, τον Σεπτέμβριο του 2013 υπογράφηκε η σύμβαση για την πρώτη επέκταση προς την Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ., με πέντε νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 518 εκατ. ευρώ.
Εκτός από τις καθυστερήσεις, οι εργολάβοι του αρχικού έργου έχουν υποβάλει 77 αιτήσεις για αποζημιώσεις συνολικού ύψους 560 εκατ. ευρώ. Πριν από δύο χρόνια και με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, η υπόθεση παραπέμφθηκε στη διαιτησία, ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο τα οικονομικά στοιχεία του έργου έχουν μπει στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών της Θεσσαλονίκης.
Κοινή σύσκεψη
Με την... όπισθεν οι μετροπόντικες Το σενάριο λέει ότι οι δύο μετροπόντικες θα μεταφερθούν στη Μίκρα, τον τερματικό σταθμό επέκτασης, για να κατασκευάσουν τη σήραγγα της βασικής γραμμής ώς την Ανάληψη |
Την περασμένη εβδομάδα έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών στην οποία οι εργολάβοι συμφώνησαν να γίνει καταγραφή της εικόνας του μετρό, κοστολόγηση των έργων και των καθυστερήσεων, με τελικό στόχο να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι δεν θα προχωρήσουν σε νέες απολύσεις, παρά τις πληροφορίες που διαρρέουν για σταμάτημα των εργασιών σε σημεία με αρχαιότητες.
«Εχουμε σοβαρά προβλήματα με τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Υπάρχουν δυσανάλογες απαιτήσεις των εργολάβων, αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαλύσουμε τη σύμβαση», είπε στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. «Θα στηρίξουμε μια συμφωνία με την προϋπόθεση ότι θα γίνει με διαφάνεια και θα στηρίζεται στην πραγματικότητα», δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο βουλευτής της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, υπεύθυνος του τομέα Υποδομών και Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν δίστασε να μιλήσει για λάθη της αρχικής σύμβασης του 2005, κυρίως για την απουσία μελέτης που είχε ανατεθεί στους... κατασκευαστές.
Σε περίπτωση συμφωνίας, οι δύο μετροπόντικες θα μεταφερθούν στη Μίκρα, τον τερματικό σταθμό επέκτασης, και θα κατασκευάσουν τη σήραγγα της βασικής γραμμής ώς την Ανάληψη. Σε αυτό το διάστημα θα γίνουν οι προπαρασκευαστικές εργασίες στη Βούλγαρη, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί το 1,5 χλμ. της κυρίως γραμμής χωρίς μετροπόντικα. Αυτό σημαίνει ότι στα τέλη του 2020 το μετρό θα μπορεί να λειτουργήσει, αλλά χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/ Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Θυμίζουμε ότι το αρχικό έργο, με προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2005 με τη συμβατική υποχρέωση να ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια. Τρία χρόνια μετά έχει κατασκευαστεί μόλις το 23%! Απομένουν 1,95 χλμ. για να ολοκληρωθεί η σήραγγα των 7,6 χλμ. και υπάρχουν εκκρεμότητες σε βασικούς σταθμούς.
Στη Βενιζέλου ανέκυψαν σοβαρά θέματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα για τα οποία δεν έχει βρεθεί λύση, ενώ τα τεχνικά προβλήματα στη Βούλγαρη φρέναραν τους μετροπόντικες στον σταθμό της Ανάληψης. Από εκεί αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στη Νέα Ελβετία, όπου παραμένουν παροπλισμένοι τουλάχιστον δύο χρόνια.
Παρά τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα και ενώ ήταν δεδομένη η καθυστέρηση της βασικής γραμμής, τον Σεπτέμβριο του 2013 υπογράφηκε η σύμβαση για την πρώτη επέκταση προς την Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ., με πέντε νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 518 εκατ. ευρώ.
Εκτός από τις καθυστερήσεις, οι εργολάβοι του αρχικού έργου έχουν υποβάλει 77 αιτήσεις για αποζημιώσεις συνολικού ύψους 560 εκατ. ευρώ. Πριν από δύο χρόνια και με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, η υπόθεση παραπέμφθηκε στη διαιτησία, ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο τα οικονομικά στοιχεία του έργου έχουν μπει στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών της Θεσσαλονίκης.
Κοινή σύσκεψη
Με την... όπισθεν οι μετροπόντικες Το σενάριο λέει ότι οι δύο μετροπόντικες θα μεταφερθούν στη Μίκρα, τον τερματικό σταθμό επέκτασης, για να κατασκευάσουν τη σήραγγα της βασικής γραμμής ώς την Ανάληψη |
Την περασμένη εβδομάδα έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών στην οποία οι εργολάβοι συμφώνησαν να γίνει καταγραφή της εικόνας του μετρό, κοστολόγηση των έργων και των καθυστερήσεων, με τελικό στόχο να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι δεν θα προχωρήσουν σε νέες απολύσεις, παρά τις πληροφορίες που διαρρέουν για σταμάτημα των εργασιών σε σημεία με αρχαιότητες.
«Εχουμε σοβαρά προβλήματα με τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Υπάρχουν δυσανάλογες απαιτήσεις των εργολάβων, αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαλύσουμε τη σύμβαση», είπε στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. «Θα στηρίξουμε μια συμφωνία με την προϋπόθεση ότι θα γίνει με διαφάνεια και θα στηρίζεται στην πραγματικότητα», δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο βουλευτής της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, υπεύθυνος του τομέα Υποδομών και Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν δίστασε να μιλήσει για λάθη της αρχικής σύμβασης του 2005, κυρίως για την απουσία μελέτης που είχε ανατεθεί στους... κατασκευαστές.
Σε περίπτωση συμφωνίας, οι δύο μετροπόντικες θα μεταφερθούν στη Μίκρα, τον τερματικό σταθμό επέκτασης, και θα κατασκευάσουν τη σήραγγα της βασικής γραμμής ώς την Ανάληψη. Σε αυτό το διάστημα θα γίνουν οι προπαρασκευαστικές εργασίες στη Βούλγαρη, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί το 1,5 χλμ. της κυρίως γραμμής χωρίς μετροπόντικα. Αυτό σημαίνει ότι στα τέλη του 2020 το μετρό θα μπορεί να λειτουργήσει, αλλά χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/ Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα