Για λόγους ασφαλείας η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα άναψε «το πράσινο φως» για να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους 17 νέους συρμούς του Μετρό των γραμμών 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) και 3 (Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο).
Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπό της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας κ.λπ.).
Το περασμένο έτος η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς που έχει θέσει σε κυκλοφορία και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά μέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το μήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά μέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήματα εικονοληψίας δεν μπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθμό τρομοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιμες πράξεις, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν σε σημαντικό βαθμό ενέργειες ενάντια σε προστατευόμενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή μείζονος περιστατικού μαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα μέρη του δικτύου, 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρμού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρμούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρμό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιμες εγκληματικές ή παραβατικές ενέργειες και συμβάλλουν στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως μηχανισμός αυτοελέγχου σε σημαντικό αριθμό επίδοξων για εγκληματική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.
Πηγή: http://www.koutipandoras.gr/
Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπό της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας κ.λπ.).
Το περασμένο έτος η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς που έχει θέσει σε κυκλοφορία και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά μέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το μήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά μέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήματα εικονοληψίας δεν μπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθμό τρομοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιμες πράξεις, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν σε σημαντικό βαθμό ενέργειες ενάντια σε προστατευόμενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή μείζονος περιστατικού μαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα μέρη του δικτύου, 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρμού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρμούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρμό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιμες εγκληματικές ή παραβατικές ενέργειες και συμβάλλουν στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως μηχανισμός αυτοελέγχου σε σημαντικό αριθμό επίδοξων για εγκληματική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.
Πηγή: http://www.koutipandoras.gr/