Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετά από 4 χρόνια ξεκίνησαν και πάλι οι Μετροπόντικες

Έπειτα από τέσσερα χρόνια απραξίας, σήμερα έπιασε πάλι δουλειά ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) στο μετρό Θεσσαλονίκης. Για συμβολικούς λόγους και να σηματοδοτήσει την έναρξη της
νέας εποχής για το έργο, ο ΤΒΜ μετονομάστηκε «Ηρακλής».

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, ο «Ηρακλής» θα κινείται με ταχύτητα 10 μέτρων ανά ημέρα, ενώ εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ», ώστε σταδιακά να δοθεί υπόσταση στη διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής του μετρό.

Οι δύο μετροπόντικες, που έφεραν μέχρι πρότινος τα ονόματα «Γιωρίκας» και «Κωστίκας», είναι απαραίτητοι, καθώς το μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία και κοινή.

Τα έργα επανεκκίνησαν από το εργοτάξιο του σταθμού «Νέα Ελβετία», όπου τα εγκαίνια έκανε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης είπε πως «το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες».

Υπογράφηκε η σύμβαση για τα αρχαία

Υπενθύμισε ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου και οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, «σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται».

Όσον αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, ο υπουργός επισήμανε ότι «δεν υπάρχει θέμα», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.

Ερωτώμενος για τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αφορά όλα τα έργα εκτός εκείνων του πολιτικού μηχανικού, ο Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε ότι σκοπός είναι αυτή να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο, που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες. «Θα σταματήσουμε να βλέπουμε τα έργα μεμονωμένα και αποσπασματικά», εξήγησε.

Θα λειτουργήσει το 2020

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και από ό,τι είπαν ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Γιάννης Μυλόπουλος και ο πρόεδρος του «Άκτωρα», Δημήτρης Κούτρας, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Μυλόπουλο, το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής αναμένεται να είναι έτοιμο σε ένα χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020.

Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο Δημήτρης Κούτρας, ο οποίος επισήμανε «θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020», ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Πηγή: http://www.ypodomes.com/