Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2016

Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Κάτω Γραικικού Ημερήσια Εκδρομή 7-8-2016 Πάργα-Νεκρομαντείο-Αχέροντα-Ζάλογγο-Κανάλι

MUST Boutique HOTEL, Kanáli, Preveza, Greece


Κάτω Γραικικό Άρτας

Κάτω Γραικικό Άρτας

















                                                                                      ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Προσθήκη λεζάντας

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ















Η Πάργα είναι παραθαλάσσια κωμόπολη που βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού Πρέβεζας της άλλοτε επαρχίας Μαργαριτίου. Είναι κτισμένη αμφιθεατρικά επί του γήλοφου Πεζόβολος σε υψόμετρο 139 μ. και έως τα παράλια του Ιόνιου Πελάγους. Έχει πληθυσμό 2.415 κατοίκους. Αποτελεί ιστορική έδρα του δήμου Πάργας ενώ η δημοτική ενότητα Πάργας έχει πληθυσμό 3.904 κατοίκους (Απογραφή 2011). Έδρα του δήμου είναι το Καναλλάκι, αλλά η Πάργα αποτελεί οικονομικό, εμπορικό και τουριστικό κέντρο της περιοχής. Στην δημοτική κοινότητα ανήκουν οι τοπικές κοινότητες Αγιάς, Ανθούσας, Λιβαδαρίου.

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Πάργα

Νεκρομαντείο
Νεκρομαντείο

Το αρχαίο Νεκρομαντείο του Αχέροντα βρίσκεται στο χωριό Μεσοπόταμος, του Νομού Πρεβέζης, στο σημείο όπου έσμιγε ο ποταμός Αχέρων με τον Κωκυτό και τον Πυριφλεγέθοντα, στις βορειοδυτικές όχθες της Αχερουσίας Λίμνης, η οποία αποτελούσε την είσοδο του κόσμου των ψυχών. Είναι χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου, στον οποίο κατέληγαν οι επισκέπτες από το Ακρωτήρι Χειμέριο του χωριού Αμμουδιά, για να επικοινωνήσουν με τις ψυχές των αγαπημένων τους προσώπων. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει αναλυτικά την περιοχή κατά την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη.
Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο


Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο


Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο

Νεκρομαντείο



















Ο Αχέρων   είναι ποταμός της περιφέρειας Ηπείρου και διασχίζει τους Νομούς Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας και Πρεβέζης. Οι πηγές του Αχέροντα είναι πολλές. Οι πρώτες πηγές του προέρχονται από τα χιόνια του όρους Τόμαρος στο Νομό Ιωαννίνων (μέγιστο υψόμετρο 1.986m), και οι άλλες πηγές του προέρχονται από τα όρη Σουλίου και τα όρη Παραμυθιάς Θεσπρωτίας. Σημαντικές πηγές είναι επίσης αυτές του χωριού Βουβοπόταμος κοντά στη Γλυκή. Ο Αχέρων εκβάλλει στο Ιόνιο Πέλαγος, στο χωριό Αμμουδιά του Νομού Πρεβέζης, όπου σχηματίζει Δέλτα από το οποίο διαμορφώνονται τα δύο κύρια έλη της περιοχής, το έλος της Σπλάντζας και της Βαλανιδορράχης. Ο Αχέρων λόγω της παράδοσης και της περιβαλλοντικής αξίας προσελκύει πλήθος επισκεπτών από τις πηγές έως και τις εκβολές του. Το μήκος του ανέρχεται στα 52 χιλιόμετρα ενώ από τα νερά του αρδεύονται περίπου 85.000 στρέμματα, εκ των οποίων 28.000 βρίσκονται στο Νομό Θεσπρωτίας και 57.000 στο Νομό Πρεβέζης. Εναλλακτικά ο Αχέροντας ήταν γνωστός και ως Μαυροπόταμος, Φαναριώτικος ή Καμαριώτικο ποτάμι.























Το Ζάλογγο, ή Ζάλογκο, είναι ένα από τα ιστορικά όρη της Ελλάδας. Βρίσκεται βόρεια της Πρέβεζας,πάνω από το χωρίο Καμαρίνα , και ανήκει στην οροσειρά των Κασωπαίων της Ηπείρου. Το όνομά του συνδέθηκε με την προεπαναστατική περίοδο του 1821 και ειδικότερα με τον θρυλούμενο Χορό του Ζαλόγγου.




Ιστορία
Μετά τη συνθήκη που είχε συνάψει ο Αλή Πασάς με τους Σουλιώτες στις 12 Δεκεμβρίου τους 1803, οι κάτοικοι του Σουλίου έπρεπε να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Έτσι φεύγοντας αυτοί χωρίσθηκαν σε δύο ομάδες από τις οποίες η μεν μία με τις φάρες των Δαγκλή, Δράκου, Ζορμπά, Τζαβέλλα, Πανομάρα κ.ά. κατευθύνθηκε προς την Πάργα, ενώ η άλλη με τις φάρες των Κουτσονίκα, Μαλάμου, Μπότσαρη κ.ά. προς το Ζάλογγο. Τότε ο Αλής αθετώντας το λόγο του και τη συνθήκη διέταξε την καταδίωξη και την εξόντωση των Σουλιωτών. Από τις δύο ομάδες, η δεύτερη δεν κατόρθωσε να διαφύγει τον όλεθρο. Οι αποτελούντες την δεύτερη ομάδα είχαν φθάσει στο Ζάλογγο, που απείχε από το Σούλι περί τις οκτώ ώρες, όπου και το ομώνυμο χωριό με δέκα περίπου οικίες. Στη συνέχεια για περισσότερη ασφάλεια ανέβηκαν στη κορυφή όπου βρίσκεται και η ομώνυμη Μονή του Ζαλόγγου.

Στις 16 Δεκεμβρίου όταν έφθασε στους πρόποδες του Ζαλόγγου το πολυάριθμο ασκέρι του Αλή Πασά υπό τον Αλβανό διοικητή Μπεκήρ Τζιγαρώρο οι Σουλιώτες μαζί με τις γυναίκες και τα παιδιά τους οχυρώθηκαν μέσα στη Μονή απ΄ όπου και απέκρουσαν στις 16 και 17 του μήνα τις εφόδους του ασκεριού. Την επομένη όμως στις 18 Δεκεμβρίου ο μεν Κουτσονίκας και οι σύντροφοί του παραδόθηκαν, ενώ 53 γυναίκες με τα παιδιά τους και 13 άνδρες κατέφυγαν σε παρακείμενο βράχο, καλούμενος σήμερα "Στεφάνι". Αντίθετα άλλοι, περίπου 147, υπό τον Κίτσο Μπότσαρη κατάφεραν με έφοδο να διασωθούν. Οι δε Αλβανοί όταν έφθασαν στη Μονή και την κατέλαβαν αιχμαλώτισαν και όλους όσοι βρίσκονταν εκεί. Τότε 63 γυναίκες που είχαν καταφύγει στο βράχο προτίμησαν αντί της ατιμίας και της αιχμαλωσίας να ρίξουν τα τέκνα τους στο γκρεμό και στη συνέχεια να ριφθούν σ΄ αυτόν, χορεύοντας, η μία μετά την άλλη στο βάθος του βράχου ξέροντας ότι μέτρα τους χώριζαν από το θάνατο.