Πολλά έργα μέσα στο 2016 όδευσαν προς δημοπράτηση. Μερικά από αυτά ήταν έργα που μας
απασχόλησαν για χρόνια ενώ άλλα ήταν πιο φρέσκα.
Σημαντικά έργα που αναμένεται να φέρουν νέο αέρα στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας και που θα δώσουν δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους.
Μετά τη δημοπράτηση τους περιμένουμε να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος και να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Σε κάποια έργα έχουμε μακροχρόνιες εργασίες ενώ σε άλλα ο χρόνος κατασκευής είναι συντομότερος. Για να δούμε ποια είναι:
Σιδ.Εργολαβία Ψαθόπυργος-Ρίο: Τελείωσε η δικαστική διαμάχη και το έργο αναμένεται μέχρι τον Φεβρουάριο να έχει υπογραφεί. Αφορά την υποδομή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο και ο χρόνος υλοποίησης είνα 36 μήνες, άρα η ολοκλήρωση τοποθετείται το 2020 χωρίς να υπολογίσουμε τυχόν καθυστερήσεις. Κόστος 215εκ.ευρώ (με ΦΠΑ), ανάδοχος GD Infrastrutture.
Θριάσιο Πεδίο: Έργο ΣΔΙΤ με ιστορία 13 ετών. Εντός των ημερών θα ανακηρυχθεί ανάδοχο το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair. Οι υπογραφές αναμένονται μέχρι τον Μάρτιο. Οι επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν θα φτάσουν τα 250εκ.ευρώ.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Εγκρίθηκε η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπεγράφη και το SPA. Επόμενα βήματα η έγκριση από τις Βρυξέλλες της διαγραφής του ποσού των 750εκ,ευρώ ως κρατικές ενισχύσεις, η έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και μετά υπογραφές, λογικά μέχρι το Πάσχα . Νέος ιδιοκτήτης η Ferrovie Dello State Italiane που φημολογείται ότι θα κάνει μεγάλες επενδύσεις τόσο σε τροχαίο υλικό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό που τόσο λείπει σήμερα.
Εργολαβία Λυμάτων Ηγουμενίτσας: Έργο 37εκ.ευρώ που ανάδοχος είναι η εταιρεία ΚΟΚΚΙΝΟΣ. Το έργο αναμένεται να υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα και θα έχει διάρκεια 42 μήνες.
Λαμία-Ξυνιάδα: Τον Δεκέμβριο ανατέθηκε το έργο στην κατασκευάστρια. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η έγκριση Φακέλου Μεγάλου Έργου. Το αργότερο θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα η κατασκευή του έργου. Στόχος, μέχρι το 2019 να έχει συνδεθεί ο Ε65 με τον ΠΑΘΕ για να έχει μεγάλη τροφοδότηση με οχήματα. Αγκάθι τα 14χλμ απαλλοτριώσεων που δεν έχουν κηρυχθεί ακόμα. Κόστος 310εκ.ευρώ, ανάδοχος η Κεντρική Οδός.
ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2017
Εδώ έχουμε έργα που δεν αναμένουμε να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι του 2017. Είναι πολύ μεγάλα, σημαντικά έργα που έχουν κόστος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για:
Αεροδρόμιο Καστελίου: Αν δεν έχουμε ανατροπές ή ακύρωση του διαγωνισμού και όλα κυλήσουν ομαλά, θα αναδειχθεί ανάδοχο το σχήμα TERNA-GMR και ίσως μέχρι το καλοκαίρι να έχουν πέσει και οι σχετικές υπογραφές. Οι επενδύσεις που θα χρειαστούν ξεπερνούν τα 800εκ.ευρώ σε βάθος 5ετίας.
Πάτρα-Πύργος: Οκταπλή εργολαβία. Μέχρι σήμερα έχουν εκτελεστεί οι 3 πρώτες εργολαβίες και έπονται οι επόμενες. Θεωρητικά θα μπορούσαν μέχρι το καλοκαίρι όλες οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί και να έχει ξεκινήσει η 4ετής κατασκευαστική περίοδος αλλά υπάρχουν ακόμα μπροστά μας θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν, όπως ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, το Ελεγκτικό Συνέδριο κ.α.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
απασχόλησαν για χρόνια ενώ άλλα ήταν πιο φρέσκα.
Σημαντικά έργα που αναμένεται να φέρουν νέο αέρα στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας και που θα δώσουν δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους.
Μετά τη δημοπράτηση τους περιμένουμε να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος και να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Σε κάποια έργα έχουμε μακροχρόνιες εργασίες ενώ σε άλλα ο χρόνος κατασκευής είναι συντομότερος. Για να δούμε ποια είναι:
Σιδ.Εργολαβία Ψαθόπυργος-Ρίο: Τελείωσε η δικαστική διαμάχη και το έργο αναμένεται μέχρι τον Φεβρουάριο να έχει υπογραφεί. Αφορά την υποδομή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο και ο χρόνος υλοποίησης είνα 36 μήνες, άρα η ολοκλήρωση τοποθετείται το 2020 χωρίς να υπολογίσουμε τυχόν καθυστερήσεις. Κόστος 215εκ.ευρώ (με ΦΠΑ), ανάδοχος GD Infrastrutture.
Θριάσιο Πεδίο: Έργο ΣΔΙΤ με ιστορία 13 ετών. Εντός των ημερών θα ανακηρυχθεί ανάδοχο το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair. Οι υπογραφές αναμένονται μέχρι τον Μάρτιο. Οι επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν θα φτάσουν τα 250εκ.ευρώ.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Εγκρίθηκε η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπεγράφη και το SPA. Επόμενα βήματα η έγκριση από τις Βρυξέλλες της διαγραφής του ποσού των 750εκ,ευρώ ως κρατικές ενισχύσεις, η έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και μετά υπογραφές, λογικά μέχρι το Πάσχα . Νέος ιδιοκτήτης η Ferrovie Dello State Italiane που φημολογείται ότι θα κάνει μεγάλες επενδύσεις τόσο σε τροχαίο υλικό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό που τόσο λείπει σήμερα.
Εργολαβία Λυμάτων Ηγουμενίτσας: Έργο 37εκ.ευρώ που ανάδοχος είναι η εταιρεία ΚΟΚΚΙΝΟΣ. Το έργο αναμένεται να υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα και θα έχει διάρκεια 42 μήνες.
Λαμία-Ξυνιάδα: Τον Δεκέμβριο ανατέθηκε το έργο στην κατασκευάστρια. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η έγκριση Φακέλου Μεγάλου Έργου. Το αργότερο θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα η κατασκευή του έργου. Στόχος, μέχρι το 2019 να έχει συνδεθεί ο Ε65 με τον ΠΑΘΕ για να έχει μεγάλη τροφοδότηση με οχήματα. Αγκάθι τα 14χλμ απαλλοτριώσεων που δεν έχουν κηρυχθεί ακόμα. Κόστος 310εκ.ευρώ, ανάδοχος η Κεντρική Οδός.
ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2017
Εδώ έχουμε έργα που δεν αναμένουμε να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι του 2017. Είναι πολύ μεγάλα, σημαντικά έργα που έχουν κόστος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για:
Αεροδρόμιο Καστελίου: Αν δεν έχουμε ανατροπές ή ακύρωση του διαγωνισμού και όλα κυλήσουν ομαλά, θα αναδειχθεί ανάδοχο το σχήμα TERNA-GMR και ίσως μέχρι το καλοκαίρι να έχουν πέσει και οι σχετικές υπογραφές. Οι επενδύσεις που θα χρειαστούν ξεπερνούν τα 800εκ.ευρώ σε βάθος 5ετίας.
Πάτρα-Πύργος: Οκταπλή εργολαβία. Μέχρι σήμερα έχουν εκτελεστεί οι 3 πρώτες εργολαβίες και έπονται οι επόμενες. Θεωρητικά θα μπορούσαν μέχρι το καλοκαίρι όλες οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί και να έχει ξεκινήσει η 4ετής κατασκευαστική περίοδος αλλά υπάρχουν ακόμα μπροστά μας θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν, όπως ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, το Ελεγκτικό Συνέδριο κ.α.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com