Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017

Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Το μεγαλύτερο έργο υποδομής της επόμενης 10ετίας

Το μεγαλύτερο έργο υποδομής για τα επόμενα 10 χρόνια χαρακτήρισε τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της
νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ο Θόδωρος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, στο 1ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών.

Όπως είπε "είναι ένα μεγάλο έργο υποδομής που μπορεί να χαρακτηριστεί έντονα αναπτυξιακό". Η δημοπράτηση της Γραμμής έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουνίου και ο κ.Παπαδόπουλος σημείωσε πως έχει γίνει εξαιρετική προετοιμασία της δημοπράτησης καθώς μέχρι σήμερα υπάρχουν μόνο 5-6 αιτήματα για διευκρινίσεις.

Η νέα Γραμμή (σε αυτή τη φάση) θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και περνώντας από το κέντρο της πόλης θα καταλήγει στο Γουδή, ελάχιστα μακριά από την Λ.Μεσογείων. Θα διαθέτει 13χλμ υπόγειας σήραγγας διπλής τροχιάς και 14 σταθμούς μήκους έως 110 μέτρων, με πλευρικές αποβάθρες και θύρες επί των αποβαθρών. Στο διαγωνισμό συμπεριλαμβάνεται η προμήθεια 18 νέων συρμών χωρίς οδηγούς οι οποίοι θα έχουν χρονοαπόσταση 3 λεπτά (180``) ενώ υπάρχει περαιτέρω δυνατότητα ο χρόνος να μειωθεί σε 2 λεπτά.

Στην πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του κ.Παπαδόπουλου δόθηκε και το χρονοδιάγραμμα της μέχρι τώρα πορείας. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η φάση σχεδιασμού και μελετών διήρκησε 10 χρόνια και περιελάμβανε τις προμελέτες, γεωτεχνικές έρευνες, διαβούλευση και εγκρίσεις.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό η φάση δημοπράτησης θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2018 και θα περιλαβάνει τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις, διαγωνισμούς για μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικές εργασίες, και την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

Η Φάση κατασκευής προβλέπεται σε 8 χρόνια από το 2019 μέχρι το τέλος του 2026. Στην διάνοιξη των σηράγγων έχουν προβλεφθεί να κάνουν ταυτόχρονο "τρύπημα" 2 Μετροπόντικες ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο αν κριθεί απαραίτητο. Στην προκήρυξη του διαγωνισμού είναι ρητή η δέσμευση για την προμήθεια νέων ΤΒΜ "κατάλληλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα - για τις αναμενόμενες γεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες στη Αθήνα"και όχι μεταχειρισμένων όπως συνέβη τόσο στο Μετρό Θεσσαλονίκης όσο και στην επέκταση του Μετρό προς Πειραιά.

Το κόστος του έργου είναι 1,45δισ.ευρώ (1,8δισ με ΦΠΑ) και περιλαμβάνει: Κύριες υπόγειες κατασκευαστικές εργασίες, υπόγειοι ή C/C σταθμοί, μηχανολογικά και ηλεκτρικά συστήματα σταθμών και σηράγγων, συντηρησιμότητα έργων και ευκαιρίες εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών.

Επίσης συμπεριλαμβάνεται και ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), νέο κτήριο επισκευών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Σήραγγες διπλής τροχιάς ΤΒΜ, σήραγγες με συμβατικά μηχανικά μέσα τριπλής και διπλής τροχιάς διακλαδώσεων & συνδετήρια Γραμμής 3 μονής τροχιάς και Σιδηροδρομικά συστήματα (συμπεριλαμβανομένης και της σηματοδότησης, των συστημάτων ισχύος & έλξης των συρμών και των λοιπών συστημάτων λειτουργίας) της εγκατάστασης τους και της θέσης σε λειτουργία.

Στόχος της Αττικό Μετρό, όπως τόνισε ο κ.Παπαδόπουλος, είναι να γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός για την εκτέλεση παρακάμψεων δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών εργασιών για την προετοιμασία των εργοταξιακών χώρων και η επιτάχυνση των ευτυχώς λίγω απαλλοτριώσεων καθώς οι περισσότεροι σταθμοί έχουν χωροθετηθεί σε πάρκα ή πλατείες.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com