Αποσφραγίσθηκαν πριν από λίγο οι προσφορές για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, Μέσα από τη διαδικασία των προσφορών και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του
ypodomes.com η εταιρεία που μειοδότησε και τίθεται επικεφαλής στην κούρσα του διαγωνισμού είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωση 45,71%. Η δημοπράτηση είχε ξεκινήσει με ηλεκτρονική διαδικασία στις 28 Δεκεμβρίου και είχαν κατέβει 5 μεγάλες εταιρείες 7ης τάξης. Η σειρά κατάταξης βάσει των προσφορών είναι η ακόλουθη: ΙΝΤΡΑΚΑΤ 45,71%, ΤΕΡΝΑ 37,99%, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 33,31%, ΑΚΤΩΡ 30,57%, J&P ΑΒΑΞ 19,31%. Το χαρακτηριστικό της μεγάλης δίψας για νέα έργα είναι το γεγονός ότι όλοι κατέβηκαν μόνοι τους. και δεν υπήρξε σχηματισμός μεγάλης κοινοπραξίας. Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 3 Ιανουαρίου 2018 και τότε θα αποκαλυφθεί ποιος είναι ο μειοδότης .
Πρόκειται για πρώτο πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής που δημοπρατείται εδώ και περίπου 3 χρόνια. Το κόστος του έργου είναι 151,28εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 122εκατ.ευρώ). Ο επίσημος τίτλος του έργου είναι "Kατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) — τρεις γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων". Πρόκειται για Σήραγγα 1,9χλμ και έργο συνολικού μήκους 2,36χλμ.
Με την υλοποίηση αυτού του έργου γίνεται πράξη η απόφαση του ΣτΕ από το 2004 που είχε επιβάλλει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές. Με την ολοκλήρωση του από το σταθμό της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα, ενώ στην επιφάνεια οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής. Η γύρω περιοχή πέρα από την ασφάλεια που θα εξασφαλιστεί για τους διερχόμενους πεζούς ή οχήματα, θα αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.
Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Η διάρκεια του έργου είναι 88 μήνες (7 χρόνια και 3 μήνες). Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020. Εννοείται πως στο συγκεκριμένο έργο αναμένεται να δώσουν το παρόν όλες οι μεγάλες εταιρείες της χώρας μαζί με εταιρείες που εξειδικεύονται σε συστήματα Η/Μ και ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ η διαίρεση των ποσών βάση προϋπολογισμού είναι: 2018: 12.536.400,00 ΕΥΡΩ, 2019: 31.260.400,00 ΕΥΡΩ, 2020: 108.128.200,00 ΕΥΡΩ. Στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2018 και να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020.
Ενδιαφέρον έχει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά του έργου οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Το έργο απαιτεί "χειρουργική ακρίβεια" καθώς περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά — πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.
Συνοπτικά στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου συμπεριλαμβάνονται:
— Το τεχνικό υπογειοποίησης — τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο φάσεις (Δυτικός — Ανατολικός Διάδρομος).
— Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
— Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
— Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
— Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
— Η κατασκευή των δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
— Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
— Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
— Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου
Αναλυτικότερα οι προς εκτέλεση εργασίες περιγράφονται στην Τεχνική Περιγραφή του έργου και οι όροι εκτέλεσης του έργου περιγράφονται στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων και τα λοιπά τεύχη.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ypodomes.com η εταιρεία που μειοδότησε και τίθεται επικεφαλής στην κούρσα του διαγωνισμού είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωση 45,71%. Η δημοπράτηση είχε ξεκινήσει με ηλεκτρονική διαδικασία στις 28 Δεκεμβρίου και είχαν κατέβει 5 μεγάλες εταιρείες 7ης τάξης. Η σειρά κατάταξης βάσει των προσφορών είναι η ακόλουθη: ΙΝΤΡΑΚΑΤ 45,71%, ΤΕΡΝΑ 37,99%, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 33,31%, ΑΚΤΩΡ 30,57%, J&P ΑΒΑΞ 19,31%. Το χαρακτηριστικό της μεγάλης δίψας για νέα έργα είναι το γεγονός ότι όλοι κατέβηκαν μόνοι τους. και δεν υπήρξε σχηματισμός μεγάλης κοινοπραξίας. Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 3 Ιανουαρίου 2018 και τότε θα αποκαλυφθεί ποιος είναι ο μειοδότης .
Πρόκειται για πρώτο πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής που δημοπρατείται εδώ και περίπου 3 χρόνια. Το κόστος του έργου είναι 151,28εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 122εκατ.ευρώ). Ο επίσημος τίτλος του έργου είναι "Kατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) — τρεις γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων". Πρόκειται για Σήραγγα 1,9χλμ και έργο συνολικού μήκους 2,36χλμ.
Με την υλοποίηση αυτού του έργου γίνεται πράξη η απόφαση του ΣτΕ από το 2004 που είχε επιβάλλει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές. Με την ολοκλήρωση του από το σταθμό της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα, ενώ στην επιφάνεια οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής. Η γύρω περιοχή πέρα από την ασφάλεια που θα εξασφαλιστεί για τους διερχόμενους πεζούς ή οχήματα, θα αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.
Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Η διάρκεια του έργου είναι 88 μήνες (7 χρόνια και 3 μήνες). Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020. Εννοείται πως στο συγκεκριμένο έργο αναμένεται να δώσουν το παρόν όλες οι μεγάλες εταιρείες της χώρας μαζί με εταιρείες που εξειδικεύονται σε συστήματα Η/Μ και ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ η διαίρεση των ποσών βάση προϋπολογισμού είναι: 2018: 12.536.400,00 ΕΥΡΩ, 2019: 31.260.400,00 ΕΥΡΩ, 2020: 108.128.200,00 ΕΥΡΩ. Στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2018 και να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020.
Ενδιαφέρον έχει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά του έργου οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Το έργο απαιτεί "χειρουργική ακρίβεια" καθώς περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά — πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.
Συνοπτικά στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου συμπεριλαμβάνονται:
— Το τεχνικό υπογειοποίησης — τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο φάσεις (Δυτικός — Ανατολικός Διάδρομος).
— Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
— Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
— Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
— Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
— Η κατασκευή των δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
— Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
— Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
— Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου
Αναλυτικότερα οι προς εκτέλεση εργασίες περιγράφονται στην Τεχνική Περιγραφή του έργου και οι όροι εκτέλεσης του έργου περιγράφονται στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων και τα λοιπά τεύχη.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com