Ωριμάζει αργά αλλά σταθερά το έργο για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Όπως σας είχε αναφέρει σε προηγούμενο ρεπορτάζ από τις 29 Ιανουαρίου οι
διαγωνιζόμενοι κατέθεσαν εναλλακτικές μελέτες για το έργο που περιλαμβάνουν τρόπους χρηματοδότησης, διαμόρφωση προτάσεων για τα νομικά κείμενα που θα διέπουν τι συμφωνίες. Από αυτή τη φάση θα προκύψει ο βασικός σχεδιασμός του έργου και στη συνέχεια θα σταλεί στο ΥΠΕΝ και την Περιφέρεια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Σε αυτή τη φάση σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com αξιολογούνται οι προτάσεις απ΄την Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου και λογικά μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε ολοκληρώσει με τη Β`φάση.
Μετά θα περάσουμε στην κρίσιμη Γ`φαση από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου (παραχωρησιούχος) μιας και οι 3 διαγωνιζόμενοι θα λάβουν τα τεύχη δημοπράτησης της Γ`φάσης και θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Εδώ μας θυμίζει έντονα την περίπτωση του Αεροδρομίου Καστελίου όπου η συμμετοχή Δημοσίου "παζαρεύτηκε" και τελικά έπεσε κατά 40εκατ.ευρώ. Κάτι παρόμοιο θα έχουμε και πιθανότατα και εδώ καθώς αυτό κρίθηκε επιτυχημένο. Να σημειώσουμε ότι η συμμετοχή Δημοσίου θα καλυφθεί από δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ σε ένα έργο άκρως εμπορικό.
Μία πρώτη εκτίμηση είναι ότι τα έργα θα μπορέσουν να ξεκινήσουν το 2019 αφού πρώτα η σύμβαση παραχώρησης θα έχει περάσει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Το έργο θεωρείται κλειδωμένο καθώς προβλέπεται και στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το θέμα της χρηματοδότησης καθώς σημαντικό στοιχείο του διαγωνισμού αποτελεί και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Όπως έγινε και στην περίπτωση του Καστελίου, όσο πιο μικρή (ή ακόμα και μηδενική) είναι αυτή η συμβολή στις προσφορές των σχημάτων πιο μεγάλη βαθμολογία θα πάρουν. Τώρα, αν υπάρξει κάποιο ποσό για το Δημόσιο κατά πάσα πιθανότητα θα εξασφαλιστεί από την ΕΤΕπ.
Εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα των απαλλοτριώσεων όπου όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο ypodomes.com είναι κυρίως στην πλευρά της Σαλαμίνας σε ένα μήκος 3χλμ. Στην πλευρά του Περάματος σχεδόν εξ`ολοκλήρου, το έργο κινείται σε χώρους Δημόσιου. Για το θέμα αυτό υπάρχει ήδη σχετικός κωδικός στο Υπουργείο Υποδομών, όμως το τελικό ποσό που θα απαιτηθεί θα γίνει πιο συγκεκριμένο με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του έργου.
Να τονίσουμε ότι ακόμα και μετά την έναρξη λειτουργίας της Υποθαλάσσιας Ζεύξης, τα φέρυ θα συνεχίσουν να κινούνται μεταξύ των Πορθμείων Σαλαμίνας-Περάματος όπως έγινε και στην Ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου.
Πηγή; ypodomes.com
διαγωνιζόμενοι κατέθεσαν εναλλακτικές μελέτες για το έργο που περιλαμβάνουν τρόπους χρηματοδότησης, διαμόρφωση προτάσεων για τα νομικά κείμενα που θα διέπουν τι συμφωνίες. Από αυτή τη φάση θα προκύψει ο βασικός σχεδιασμός του έργου και στη συνέχεια θα σταλεί στο ΥΠΕΝ και την Περιφέρεια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Σε αυτή τη φάση σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com αξιολογούνται οι προτάσεις απ΄την Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου και λογικά μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε ολοκληρώσει με τη Β`φάση.
Μετά θα περάσουμε στην κρίσιμη Γ`φαση από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου (παραχωρησιούχος) μιας και οι 3 διαγωνιζόμενοι θα λάβουν τα τεύχη δημοπράτησης της Γ`φάσης και θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Εδώ μας θυμίζει έντονα την περίπτωση του Αεροδρομίου Καστελίου όπου η συμμετοχή Δημοσίου "παζαρεύτηκε" και τελικά έπεσε κατά 40εκατ.ευρώ. Κάτι παρόμοιο θα έχουμε και πιθανότατα και εδώ καθώς αυτό κρίθηκε επιτυχημένο. Να σημειώσουμε ότι η συμμετοχή Δημοσίου θα καλυφθεί από δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ σε ένα έργο άκρως εμπορικό.
Μία πρώτη εκτίμηση είναι ότι τα έργα θα μπορέσουν να ξεκινήσουν το 2019 αφού πρώτα η σύμβαση παραχώρησης θα έχει περάσει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Το έργο θεωρείται κλειδωμένο καθώς προβλέπεται και στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το θέμα της χρηματοδότησης καθώς σημαντικό στοιχείο του διαγωνισμού αποτελεί και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Όπως έγινε και στην περίπτωση του Καστελίου, όσο πιο μικρή (ή ακόμα και μηδενική) είναι αυτή η συμβολή στις προσφορές των σχημάτων πιο μεγάλη βαθμολογία θα πάρουν. Τώρα, αν υπάρξει κάποιο ποσό για το Δημόσιο κατά πάσα πιθανότητα θα εξασφαλιστεί από την ΕΤΕπ.
Εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα των απαλλοτριώσεων όπου όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο ypodomes.com είναι κυρίως στην πλευρά της Σαλαμίνας σε ένα μήκος 3χλμ. Στην πλευρά του Περάματος σχεδόν εξ`ολοκλήρου, το έργο κινείται σε χώρους Δημόσιου. Για το θέμα αυτό υπάρχει ήδη σχετικός κωδικός στο Υπουργείο Υποδομών, όμως το τελικό ποσό που θα απαιτηθεί θα γίνει πιο συγκεκριμένο με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του έργου.
Να τονίσουμε ότι ακόμα και μετά την έναρξη λειτουργίας της Υποθαλάσσιας Ζεύξης, τα φέρυ θα συνεχίσουν να κινούνται μεταξύ των Πορθμείων Σαλαμίνας-Περάματος όπως έγινε και στην Ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου.
Πηγή; ypodomes.com