Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε στο έργο της οδικής σύνδεσης ΠΑΘΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης




Προχωρά ο διαγωνισμός για την εργολαβία-σκούπα που αφορά στην οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία. Σύμφωνα με πληροφορίες η ΑΚΤΩΡ μέσα από τη διαδικασία των προσφορών μειοδότησε με ποσοστό 56,61%. Δεύτερη κατά σειρά ήρθε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 50,73% και τρίτη η ΤΕΡΝΑ με 40,7%.

Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Κάθετος Άξονας 56 — Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου». Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.


 
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 74,1εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 59,77εκατ.ευρώ). Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί στις 6 Μαϊου, ενώ η αποσφράγιση έγινε την χθες Τρίτη 12 του μήνα.

Η διάρκεια των εργασιών είναι 2,5 χρόνια (30 μήνες) από την υπογραφή της σύμβασης. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας τότε το έργο μπορεί να υπογραφεί μέχρι το τέλους του έτους. Με την επιπλέον αίρεση να μην έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου το έργο θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2023.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (2014 – 2020)» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) και είναι ενταγμένο ως υποέργο της Πράξης «Ολοκλήρωση της σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. / Εγνατία με τον 6ο προβλήτα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου». Η χρηματοδότηση του έργου συμπληρώνεται από το Π.Δ.Ε.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Βασικό σχέδιο του έργου είναι η ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης τού αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, μήκους 3,5 χλμ. περίπου, εκ των οποίων τα 1,4 χλμ. είναι ήδη σε κυκλοφορία και η κατασκευή της είχε αρχίσει σε προγενέστερες περιόδους. Η σύνδεση αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης, κατά το μεγαλύτερό της τμήμα. Παράλληλα, αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεσή του με τον 6ο προβλήτα και τον Π.Α.Θ.Ε..

Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού σήμανσης – ασφάλειας οδού, σωληνώσεων, Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, και οικοδομικών.

Δικαίωμα προαίρεσης

Η αναθέτουσα αρχή δύναται σύμφωνα με την παρ.1α του άρθρου 132 του Ν.4412/2016, να τροποποιήσει με μονομερή δήλωσή της —χωρίς νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης— την αρχική σύμβαση, με ενεργοποίηση τού δικαιώματος προαίρεσης, για τις κατωτέρω αναφερόμενες εργασίες:

— η κατασκευή του τεχνικού του κλάδου ανόδου στο δεξιό κλάδο της οδογέφυρας στο Βόρειο Τμήμα, μήκους 197μ., για τη σύνδεση τού τοπικού οδικού δικτύου με την οδογέφυρα,


 
— η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου τοπικού οδικού δικτύου με τις προσβάσεις του,

— η αναβάθμιση υφιστάμενης τοπικής οδού παράλληλα με το ρέμα Δενδροποτάμου, μήκους περί τα 800μ..

Η διάρκειά της προβλέπεται σε δεκαοκτώ (18) μήνες. Η ενεργοποίηση του δικαιώματος τής ως άνω μονομερούς τροποποίησης εκ μέρους την αναθέτουσας αρχής (Εγνατία Οδός Α.Ε.), θα γίνει εντός του χρόνου εκτέλεσης τής αρχικής σύμβασης και τουλάχιστον τρεις (3) μήνες πριν την ολοκλήρωση αυτής, ενώ προϋποθέτει να πληρούνται σωρευτικά τα ακόλουθα:

— η εξασφάλιση των απαιτούμενης γης, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων,


 
— η εξασφάλιση της χρηματοδότησης (π.χ. έκδοση αποφάσεων ανάληψης χρηματοδότησης, σχετικού ενάριθμου), προϋπόθεση η οποία ήδη πληρούται, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στη παρ. 11 της παρούσης,

— έκδοση θετικού πορίσματος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για την προς υπογραφή σύμβαση, που αφορά στην προαίρεση (εφόσον απαιτείται)