Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Πράσινο φως στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Άκτιο-Αμβρακία

Εργολαβία-σκούπα στο Άκτιο-Αμβρακία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ηγεσία του Υπουργείου αποφάσισε να προχωρήσει το διαγωνισμό καθώς
υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές πιέσεις για την ολοκλήρωση του έργου από το ΕΣΠΑ. Επίσης θεωρείται πως η ολοκλήρωση του θα βοηθήσει στην γεωμετρική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας μια και στον σημερινό δρόμο έχουμε θρηνήσει αρκετά θύματα.

Η εργολαβία-σκούπα είναι έργο-γέφυρα (χρηματοδοτείται δηλαδή από δύο συνεχόμενα προγράμματα ΕΣΠΑ) και θα πρέπει να έχει αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2023, που είναι και η καταληκτική προθεσμία για τα έργα της περιόδου 2014-2020.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η απόφαση να προχωρήσει ο διαγωνισμός δίνει ελπίδες ότι τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 8-10 μήνες θα πέσουν οι πολυπόθητες υπογραφές. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου.

Στις 24 Οκτωβρίου υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή η οποία εξετάστηκε στις 31 Οκτωβρίου και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινώ μετρών. Στις 11 Δεκεμβρίου έχουμε νέα απόφαση της ΑΕΠΠ με την οποία απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή.

Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της απόφασης της από 11.1.018 απόφασης της ΑΕΠΠ. Στις 4 Μαρτίου ακολούθησε και αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.

Τελικά το Υπουργείο Υποδομών με απόφαση του στις αρχές Ιουνίου ανακάλεσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και έτσι κατά κάποιο τρόπο ξαναγύρισε πίσω ο χρόνος, στην στιγμή που κατατέθηκαν οι προσφορές.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ
Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές κοντά στο διαγωνισμό, όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, η επιτροπή του διαγωνισμού θα πρέπει να ζητήσει από τα σχήματα που συμμετέχουν, όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα διασφαλίσουν την ακεραιότητα της συμμετοχής τους και στη συνέχεια να προχωρήσει εκ νέου στην ανάδειξη του ανάδοχου σχήματος.

Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες οπότε αν τελικά καταφέρει να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα καταφέρει οριακά να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή των χρημάτων του ΕΣΠΑ. Το έργο έχει κόστος 150εκατ.ευρώ (και προαίρεση επιπλέον 10εκατ.ευρώ) και είναι ενταγμένο στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Νωρίτερα θα παραδοθεί η λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, το ανατολικό άκρο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις εκεί θα χρειαστούν έργα περίπου 6-10 μηνών για να μπορέσει να παραδοθεί σε λειτουργία.

Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι θα μπορέσει να παραδώσει σε λειτουργία και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο όσο το δυνατόν ταχύτερα, χωρίς να κινδυνεύσουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Η ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ
Πρόκειται για ένα απο τα ταλαιπωρημένα έργα της χώρας. Ξεκίνησε σαλαμοποιημένο (βλέπε Πάτρα-Πύργος) σε 4 τμήματα το Μάρτιο το 2010. Η προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν για τον Μάρτιο του 2013 (!!). Η κρίση και τα προβλήματα των αναδόχων, ενέπλεξαν το έργο σε συνεχόμενες παρατάσει. Τελικά 6 χρόνια και 2 μήνες από την οριακή προθεσμία, παραδόθηκαν τα πρώτα 15χλμ.

Η Αμβρακία Οδός είναι ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό (στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας) με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και την Λευκάδα. Θα έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και θα διανύεται σε περίπου 25 λεπτά.

Η απόσταση Αντίρριο-Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 60-70 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.

Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5χλμ. θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού. Έπονται εκείνες προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα από το Υπουργείο Υποοδομών που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.


Πηγη: https://ypodomes.com  Νίκος Καραγιάννης