Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Συζητήσεις κατασκευαστικών για «συμμαχία» στη γραμμή 4

 

Την ευρύτερη δυνατή συμμαχία δυνάμεων θα επιδιώξει η διοίκηση της «Αβαξ» για την κατασκευή της

νέας γραμμής 4 του μετρό.Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά συζητήσεων με όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και όμιλος Μυτιληναίου), με αντικείμενο τους όρους της συμμετοχής τους. Από τις συζητήσεις αυτές απουσιάζει η «Ακτωρ», η οποία δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε μια τέτοια «συμμαχία». Ωστόσο, επειδή ακριβώς οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν οριστικοποιηθεί, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και ανατροπές σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Για παράδειγμα, ο όμιλος Μυτιληναίου εμφανίζεται πιο κοντά σε μια ενδεχόμενη συνεργασία. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία Μυτιληναίου-Archirdon-FCC αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού το 2018, για λόγους επάρκειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Μυτιληναίου θα ήταν θετικός στη συμμετοχή του στο έργο, καθώς τα οφέλη είναι σημαντικά, ιδίως σε ό,τι αφορά την πολύτιμη εμπειρία με την οποία θα «προικιστεί» για τη διεκδίκηση ανάλογων έργων στο μέλλον. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πρόσφατα η ΜΕΤΚΑ ανέλαβε το πρώτο δημόσιο έργο οδοποιίας, ενώ είναι γνωστή και η πρόθεση της διοίκησης του ομίλου να ενισχύσει τον ρόλο της εταιρείας στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας. Η ανάγκη ενίσχυσης του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου καθίσταται ακόμη πιο σημαντική ενόψει του πακέτου των 32 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης. Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείεται να αναζητηθούν και άλλες στρατηγικές συνεργασίες. Παράλληλα, υπό συζήτηση βρίσκεται η συμμετοχή τόσο της ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και της Intrakat, χωρίς όμως να είναι βέβαιη η συμμετοχή και των δύο εταιρειών στο τελικό σχήμα που θα αναλάβει το πολυσύνθετο έργο της νέας γραμμής 4. Αυτό όμως που είναι ευδιάκριτο από τους χειρισμούς που γίνονται είναι κατ’ αρχάς η διάθεση των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων να «καθίσουν στο τραπέζι των συζητήσεων» και παράλληλα να αναζητηθούν ευρύτερες συμμαχίες που θα μειώσουν το ρίσκο και θα ωφελήσουν την πλειονότητα των εταιρειών.

Πηγή: www.kathimerini.gr διαβάστε τη συνέχεια.