Φουλ για την φάση των προσφορών πάμε για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στο flyover της
Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός για τα δεδομένα των ΣΔΙΤ κυριολεκτικά κάνει σπριντ και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει διάχυτη η πεποίθηση ότι άμεσα θα βγει η πρόσκληση για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.Με απόφαση του υπ.ΥΠΟΜΕ κηρύχθηκε η λήξη της Β1 φάσης, αυτης δηλαδή του διαλόγου, πράγμα που δηλώνει την προετοιμασία για την κρίσιμη φάση των προσφορών από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε πριν από 11 μήνες, στις 8 Δεκεμβρίου 2020 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην οποία συμμετείχαν οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Το πρώτο οδικό έργο-ΣΔΙΤ που θα υλοποιηθεί. Αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους, τα πέντε σχήματα πέρασαν στην Β`φάση (φάση διαλόγου) η οποία ξεκίνησε και άμεσα. Οι 5 υποψήφιοι συμμετείχαν στο σύνολο τους και τώρα φτάνουμε στο χρονικό σημείο των προσφορών.
Όπως όλα δείχνουν, θα είναι το πρώτο οδικό έργο-ΣΔΙΤ που θα τρέξει στη χώρα και στόχος είναι οι υπογραφές να πέσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Οι μπουλντόζες θα ξεκινήσουν μέσα στο έτος. Θα χρειαστούν περίπου 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια. Δηλαδή δικαστικές προσφυγές, απαλλοτριώσεις κ.α.
Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.
Τι θα κατασκευαστεί
Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13χλμ, πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο οποίος θα Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα).
Πιο συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά).
Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδκή.
Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους Δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της Περιφερειακής.
Οι άλλες οδικές ΣΔΙΤ
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα υλοποίησης μεγάλων οδικών έργων ΣΔΙΤ. Πέρα από το flyover, σε προχωρημένο διαγωνισμό είναι ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νέαπολη.
Αμφότεροι οι δύο διαγωνισμοί βρίσκονται στη Β`φάση και εκτιμάται πως μέσα στο 2022 θα τρέξει το τελικό στάδιο με την κατάθεση των προσφορών και την ανάδειξη αναδόχου.
Σε διαδικασία έναρξης δημοπράτησης είναι ακόμα δύο οδικά έργα. Αυτά αφορούν στους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Στα δύο αυτά έργα έχουν προσληφθεί σύμβουλοι και μόλις ληφθεί το πράσινο φως της Διυπουργικής Επιτροπής θα μπορέσουν να προκηρυχθούν.