Δέκα ημέρες παράταση στην υποβολή προσφορών δόθηκε από το υπουργείο Υποδομών και
Μεταφορών για τα έργα του Flyover και τον άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη. Πιο συγκεκριμένα από τις 20 Δεκεμβρίου που ήταν η προγραμματισμένη ημερομηνία μετατέθηκε για τις 30 Δεκεμβρίου και για τα δύο έργα. Είναι δύο έργα νέας γενιάς τα οποία υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.Τα δύο έργα έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας οι οποίοι θα δώσουν μάχη για την απόκτηση των συμβολαίων. Από τη διαδικασία της 2οης Δεκεμβρίου θα προκύψουν οι ανάδοχοι για τα δύο αυτά μεγάλα έργα.
Τα δύο οδικά έργα θα έρθουν ως συμπληρωματικά στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Το Flyover θα αναβαθμίσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο της Θεσσαλονίκης ενώ το Καλαμάτα-Μεθώνη είναι ουσιαστικά η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Ποια είναι τα δύο έργα
H διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει εκτιμηθεί σε 30 χρόνια εκ των οποίων περίπου τα 4 αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο. Εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές ο ανάδοχος μπορεί να αναδειχθεί το 2022 και τα συμβασιοποιημένα έργα να ξεκινήσουν το 2023. Πιο αναλυτικά τώρα:
Το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13χλμ, πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο οποίος θα Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα).
Πιο συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά).
Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδκή.
Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους Δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της Περιφερειακής. Ο διαγωνισμός για τα δεδομένα των ΣΔΙΤ κυριολεκτικά κάνει σπριντ και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει διάχυτη η πεποίθηση ότι άμεσα θα βγει η πρόσκληση για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε πριν από 11 μήνες, στις 8 Δεκεμβρίου 2020 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην οποία συμμετείχαν οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. To κόστος του έργου φτάνει τα 462 εκατ. ευρώ.
Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.
Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Το κόστος του έργου στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.
Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο και έχουν περάσει στη Β`φάση είναι:ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Πηγή: www.ypodomes.com