Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Στην κοινοπραξία Bonatti - J&P ΑΒΑΞ και Spiecapag το ελληνικό τμήμα του ΤΑΡ


Τέλος στο πολύμηνο σίριαλ με τις εργολαβίες κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ σε Ελλάδα και Αλβανία. Δύο τμήματα στην Ελλάδα θα κατασκευάσει η κοινοπραξία της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ. Ενα τμήμα ανατέθηκε στη γαλλική Spiecapag του ομίλου Vinci.

Στην κοινοπραξία της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ ανατέθηκε η κατασκευή δύο εκ των τριών τμημάτων του αγωγού φυσικού αερίου TAP επί ελληνικού εδάφους, συνολικού μήκους 360 χιλιομέτρων. Η γαλλική Spiecapag (θυγατρική του ομίλου Vinci) επικράτησε για την κατασκευή του τρίτου ελληνικού τμήματος (μήκους 185 χιλιομέτρων) και δύο τμημάτων επί αλβανικού εδάφους (συνολικού μήκους 215 χιλιομέτρων). Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, ο γαλλικός όμιλος θα αναλάβει και την κατασκευή της διασύνδεσης του ΤΑΡ με τον αγωγό TANAP στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Στην ανακοίνωση της εταιρείας διαχείρισης του ΤΑΡ αναφέρεται πως οι συμβάσεις κατασκευής του αγωγού θα ενεργοποιηθούν αμέσως για ορισμένα τμήματα και εκτιμάται πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2016. Με βάση τη συμφωνία, οι κατασκευαστές του αγωγού είναι υπεύθυνοι για την επιλογή των υπεργολάβων οι οποίοι θα αναλάβουν σειρά εργασιών. Επισημαίνεται πως οι Γάλλοι της Spiecapag συνεργάζονταν στο έργο με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ και αρχικά εμφανίζονταν επικρατέστεροι για την ανάληψη δύο τμημάτων επί ελληνικού εδάφους. Τελικά επικράτησε η κοινοπραξία της Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ, αλλά οι Γάλλοι κέρδισαν την κατασκευή του αγωγού εντός της Αλβανίας.

Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.

Υπενθυμίζεται πως στο αρχικό στάδιο, τα έργα κατασκευής του ΤΑΡ είχαν διεκδικήσει και ισχυροί διεθνείς όμιλοι όπως η ινδική Punj Lloyd Ltd. σε κοινοπραξία με την ιταλική SICIM S.p.A., ο κινεζικός κολοσσός China Petroleum Pipeline Bureau, η επίσης κινεζική Sinopec International Petroleum Service Corporation, η παλαιστινιακών συμφερόντων (αλλά με έδρα την Αθήνα) CCC και η γερμανική Rheinmetall International Engineering GmbH (για τους σταθμούς συμπίεσης).

Μετά την αποχώρηση της Statoil, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας διαχείρισης του ΤΑΡ θα μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam S.p.A. (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%). Ο TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους 878 χιλιομέτρων αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Πηγή: http://www.euro2day.gr/