Μετά από πολύωρο θρίλερ πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ μειοδότησε για το μεγάλο έργο της εργολαβίας-σκούπας που θα ολοκληρώσει τον
αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Ο άξονας μήκους 48,5χλμ έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τον Μάρτιο του 2010 και κυριολεκτικά έχει χαρακτηριστεί "πολύπαθο έργο". Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η έκπτωση που έδωσε η Κοινοπραξία είναι 49,85%.
Το θρίλερ σημειώθηκε λόγω της εμπλοκής που υπήρξε με το ηλεκτρονικό σύστημα διεξαγωγής διαγωνισμών ΕΣΗΔΗΣ που καθυστέρησε για αρκετές ώρες τη διαδικασία. Στο έργο συμμετείχε και ήρθε δεύτερη η Ιταλική GD Infrastrutture με ποσοστό 42,41% που έχει αναλάβει το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο και δύο εργολαβίες στο Πάτρα-Πύργος.
Η εργολαβία σκούπα περιλαμβάνει έργα σε μήκος 32,2χλμ και συγκεκριμένα: από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών και από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 για την ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών. Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο - Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.
Τόσο η κατάθεση προσφορών όσο και η αποσφράγιση τους πραγματοποιήθηκε την ίδια μέρα. Η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες. Εφόσον έχουμε συμβασιοποιημένο έργο στις αρχές του έτους τότε η ολοκλήρωση του έργου θα μπορέσει να επιτεχθεί στο Β`εξάμηνο του 2021.
Το έργο χρηματοδοτείται από τη ΣΑΕ071/8. Αποτελεί έργο phashing του ΕΣΠΑ2007-2013. Μετά την ένταξη του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της Πράξης: «Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου, με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:
— αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία, συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,
— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι στα ανωτέρω τμήματα,
— γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολό τους,
— κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολό τους και ολοκλήρωση Τ25,Τ27 και Τ29,
— άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— γεφύρωση ρεμάτων Τ22, Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— ισόπεδος κόμβος Κ1 και ανισόπεδοι κόμβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11,
— λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης - ασφάλισης - περίφραξης, τεχνικά έργα (κατασκευή γεφυρών, ολοκλήρωση άνω και κάτω διαβάσεων οχετοί, τοίχοι κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, δικτύων άρδευσης - πυρόσβεσης κ.λπ.,
— εργασίες πρασίνου,
— προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων,
— στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497, στο τμήμα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία, περιλαμβάνεται η διευθέτηση του ρέματος Βουτουμιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσματα της αρτηρίας αναμονών για μελλοντικά δίκτυα.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου, περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης - αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, ηχοπετασμάτων, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., κ.λπ.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Ο άξονας μήκους 48,5χλμ έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τον Μάρτιο του 2010 και κυριολεκτικά έχει χαρακτηριστεί "πολύπαθο έργο". Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η έκπτωση που έδωσε η Κοινοπραξία είναι 49,85%.
Το θρίλερ σημειώθηκε λόγω της εμπλοκής που υπήρξε με το ηλεκτρονικό σύστημα διεξαγωγής διαγωνισμών ΕΣΗΔΗΣ που καθυστέρησε για αρκετές ώρες τη διαδικασία. Στο έργο συμμετείχε και ήρθε δεύτερη η Ιταλική GD Infrastrutture με ποσοστό 42,41% που έχει αναλάβει το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο και δύο εργολαβίες στο Πάτρα-Πύργος.
Η εργολαβία σκούπα περιλαμβάνει έργα σε μήκος 32,2χλμ και συγκεκριμένα: από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών και από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 για την ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών. Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο - Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.
Τόσο η κατάθεση προσφορών όσο και η αποσφράγιση τους πραγματοποιήθηκε την ίδια μέρα. Η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες. Εφόσον έχουμε συμβασιοποιημένο έργο στις αρχές του έτους τότε η ολοκλήρωση του έργου θα μπορέσει να επιτεχθεί στο Β`εξάμηνο του 2021.
Το έργο χρηματοδοτείται από τη ΣΑΕ071/8. Αποτελεί έργο phashing του ΕΣΠΑ2007-2013. Μετά την ένταξη του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της Πράξης: «Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου, με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:
— αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία, συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,
— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι στα ανωτέρω τμήματα,
— γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολό τους,
— κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολό τους και ολοκλήρωση Τ25,Τ27 και Τ29,
— άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— γεφύρωση ρεμάτων Τ22, Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— ισόπεδος κόμβος Κ1 και ανισόπεδοι κόμβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11,
— λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης - ασφάλισης - περίφραξης, τεχνικά έργα (κατασκευή γεφυρών, ολοκλήρωση άνω και κάτω διαβάσεων οχετοί, τοίχοι κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, δικτύων άρδευσης - πυρόσβεσης κ.λπ.,
— εργασίες πρασίνου,
— προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων,
— στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497, στο τμήμα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία, περιλαμβάνεται η διευθέτηση του ρέματος Βουτουμιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσματα της αρτηρίας αναμονών για μελλοντικά δίκτυα.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου, περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης - αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, ηχοπετασμάτων, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., κ.λπ.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com